Informatie voor chalet eigenaren

Verhuur uw chalet via Recreatiepark De Wielen

Wij hebben in 2021 al 13 verhuur objecten in beheer gekregen en daar komen er volgend jaar nog zeker 15 bij. Wij zitten er letterlijk en figuurlijk bovenop. Ons verhuurteam is verstrekt met Kaylee en de bezettingsgraad groeit gestaag.   

Flexibel verhuren: u blijft baas in eigen huis

Wilt u verhuren, maar ook de vrijheid behouden om er zelf gebruik van te maken? Dat kan allemaal als u via ons verhuurd. U blijft baas in eigen huis en u bepaalt. U krijgt toegang tot de verhuurkalender van uw chalet in ons reserveringssysteem en u kunt zoveel mogelijk dagen blokkeren voor eigen gebruik als u wilt. Hieronder meer informatie over onze werkwijze.

Huurinkomsten, kosten en rendement

Verhuren brengt geld in het laadje, maar hoeveel? Welke commissie wordt berekend voor het regelen van de verhuur? Wat zijn de bijkomende kosten aan parkbeheer, energiekosten, belastingen?  Klik hier voor meer informatie.

Overeenkomsten, algemene voorwaarden en parkreglement

Om de verhuur in goede banen te leiden moeten er duidelijk afspraken worden gemaakt tussen de eigenaar van een bungalow en Recreatiepark De Wielen. Daarbij horen ook afspraken over onderhoud van uw chalet.
Maar ook tussen de huurders en Recreatiepark de wielen moeten goede afspraken worden gemaakt en vastgelegd. Daarbij komen algemene voorwaarden en het park reglement om de hoek kijken. Hieronder vindt u deze documenten:

Boeking proces

Bijna alle reserveringen zullen via onze website en via onze honderden online travel agencies (OTA’s) zoals Booking.com en Airbnb binnenkomen.

Door middel van een overzichtelijke ZOEK&BOEK functie op de site, kan een gast een chalet geheel naar persoonlijke voorkeur zoeken en boeken.

Self-checkin: vrijheid voor de gast en corona-proof

Als de gast online een reservering maakt wordt er online betaald en ontvangt de gast een boekingsbevestiging met een pincode en uitleg foto’s. Met de pincode gaat de slagboom open. Door middel van de foto’s ziet de gast waar het sleutelkluisje hangt en laten we zien hoe de gast naar zijn chalet rijdt. 

Deze self-checkin geeft een gevoel van vrijheid: ‘ik heb de sleutel al en hoef met niemand te bellen of af te spreken’. Alle communicatie gaat digitaal en er is 24 uur support! Daarnaast is de self-checkin corona proof.

Marketing

Wij zijn constant op zoek naar effectieve en innovatieve manieren om gasten te werven en inspireren. De nadruk ligt daarbij steeds meer op beleving en interactie. Daarvoor hebben we diverse online mogelijkheden zoals een up-to-date website, e-mailmarketing, social media en een digitaal magazine. Om (potentiële) gasten die via zoekmachines als Google zoeken naar bepaalde vakanties of faciliteiten zo concreet mogelijk te informeren worden er specifieke internetpagina’s ontwikkeld. Ook via meer traditionele communicatiemiddelen zijn we actief.
De chalets zullen daarnaast worden aangeboden bij honderden touroperators en reisbureaus in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk.

Tarieven worden dagelijks aangepast

Dit heet Yield management en zorgt ervoor dat er een zo hoog mogelijk rendement wordt gehaald. Dagelijks gaan wij de prijzen aanpassen en kijken naar de bezetting van uw chalet, maar ook de bezetting van alle chalets op het park, naar de prijzen en bezetting van de concurrentie, en nog enkele parameters.

Ook gaan wij Last Minute-, Early Bird- en andere aanbiedingen doen afhankelijk van de bezetting.

Complete ontzorging

Wij nemen alle werkzaamheden voor de verhuur uit handen en ontzorgen u volledig. Dit zijn onze werkzaamheden:

  • het verrichten van promotionele activiteiten;
  • het sluiten van huurovereenkomsten met gasten;
  • de administratie van huurovereenkomsten;
  • de inning van de huren en bijkomende kosten;
  • de maandelijkse afrekening van de netto huuropbrengst;
  • het verzorgen van aankomst en vertrek van de gast;
  • het verrichten van klein technisch onderhoud tot aan een bepaald totaalbedrag op jaarbasis. Afzonderlijke reparaties boven een bepaald bedrag worden bij de eigenaar in rekening gebracht;
  • schoonmaak na ieder verblijf
  • het trachten te verhalen van door de huurder aangebrachte schade.

Meer weten? Stuur een e-mail naar info@recreatieparkdewielen.nl

Het zwembad

Het grote zwembad blijft waar het ligt, maar de omheining en vloer rondom het zwembad worden na de zomervakantie vernieuwd en verfraaid. Er komt een kleiner babybadje terug en er zal voldoende ruimte over blijven om heerlijk kunt relaxen. Het zwembad terrein en de omheining zal een frisse en open uitstraling krijgen. 

Het Parkhuys en sportveldje

Waar het sanitair gebouw stond wordt in de wintermaanden een nieuw gebouw geplaatst: ‘Het Parkhuys’. Hierin komt een gezellige bar/eetcafé, het vertrouwde biljart, een sanitair ruimte (met toiletten, douches en wasmachine) en een kantoortje.
Daarnaast komt een sportveldje waar je kan voetballen, volleyballen en badmintonnen.
Voor evenementen wordt het Parkhuys vergroot door tentdoeken te spannen over de weg zodat er een gezellige feestruimte ontstaat. Laat de bingo of karaoke maar beginnen! 

3D Impressie van het Parkhuys
Plattegrond van het Parkhuys
Locatie van het Parkhuys

Nieuwe huurovereenkomst voor vaste standplaatsen

Een nieuwe huurovereenkomst voor vaste standplaatsen is naar iedere eigenaar gestuurd voor ondertekening. U kunt de overeenkomst ook hier inzien.

De tarieven voor 2022 worden als volgt:

  • Het tarief voor 8 maanden (inclusief TV en Internet) wordt per 1 maart 2022  € 2.488,70 (inclusief BTW)
  • Het tarief voor 12 maanden (inclusief TV en Internet) wordt per 1 januari 2022  € 2.779,30 (inclusief BTW)