Informatie voor chalet eigenaren

Tarieven voor vaste standplaatsen

De tarieven voor 2022 zijn:

  • Het tarief voor 8 maanden (inclusief TV en Internet) van 1 maart t/m 31 oktober 2022  is € 2.488,70 (inclusief 9% BTW)
  • Het tarief voor 12 maanden (inclusief TV en Internet) van 1 januari t/m 31 december 2022  is € 2.779,30 (inclusief 9% BTW)
  •  

De tarieven voor 2023 zijn:

  • Het tarief voor 8 maanden (inclusief TV en Internet) van 1 maart t/m 31 oktober 2023  is € 2.725,00 (inclusief 9% BTW)
  • Het tarief voor 12 maanden (inclusief TV en Internet) van 1 januari t/m 31 december 2022 is € 3.043,00 (inclusief 9% BTW)

Wat u moet weten als u uw chalet wilt verkopen

Uw chalet kunt u altijd verkopen aan wie u wilt en tegen elke prijs die u overeenkomt. De koper moet dan het chalet ophalen en u dient de kavel/vaste standplaats geheel leeg opleveren.

Als uw mogelijke koper het chalet wil laten staan op de kavel/vaste standplaats kan er NIET direct verkocht worden! Dit betekent namelijk dat u de huur van de vaste standplaats niet opzegt, maar dat u graag wilt dat de huur wordt overgezet op naam van uw mogelijke koper. Hier werken wij niet direct aan mee. Wij willen namelijk ook andere potentiële huurders een kans geven om de kavel/vaste standplaats te huren. In dit geval gaan wij gaan wij de volgende stappen ondernemen:

  • We gaan eerst bepalen of het chalet voldoet aan onze eisen om te kunnen blijven staan.
  • Als het chalet kan blijven staan dan wordt het huren van de kavel ook aan andere kandidaten-kavel-huurders aangeboden. 
  • Wij starten dan een veiling waarbij de door u aangebrachte koper kan meebieden in een gesloten bieding met andere kandidaten-kavel-huurders. De nieuwe huurder moet namelijk entreegeld betalen en de hoogste bieder mag de kavel huren. Alle biedingen worden digitaal uitgebracht en gelogd, maar blijven geheim tot het einde van de biedronde. Tijdens het bieden is het geboden bedrag niet te zien voor anderen. Zodra een biedronde is afgelopen, kunnen alle betrokken partijen een ‘biedlogboek’ opvragen. Het gehele proces verloopt onder toezicht van een notaris om de integriteit te waarborgen.
  • De verkoopprijs van uw chalet (en eventueel bijbehorende objecten en/of terras) wordt in overleg met uw en onze adviseurs vastgesteld. 
  • De verkoopprijs wordt vermeld in veiling.
  • De verkoper ontvangt de verkoopprijs en de meeropbrengsten van de veiling gaan naar ons.

Voorbeeld
Stel dat de verkoopprijs wordt vastgesteld op € 10.000. Als het hoogste bod € 12.500 is dan ontvangt u als verkoper van het chalet € 10.000 en wij € 2500 entreegeld.  

Op deze manier willen wij alle kandidaat huurders de mogelijkheid geven om ook een plekje op ons mooie park te kunnen bemachtigen.

Verhuur uw chalet via Recreatiepark De Wielen

Wij hebben in 2022 al 25 verhuur objecten in beheer gekregen en daar komen er ieder jaar meer bij. Wij zitten er letterlijk en figuurlijk bovenop. Ons verhuurteam is verstrekt met Kaylee en de bezettingsgraad groeit gestaag.   

Flexibel verhuren: u blijft baas in eigen huis

Wilt u verhuren, maar ook de vrijheid behouden om er zelf gebruik van te maken? Dat kan allemaal als u via ons verhuurd. U blijft baas in eigen huis en u bepaalt. U krijgt toegang tot de verhuurkalender van uw chalet in ons reserveringssysteem en u kunt zoveel mogelijk dagen blokkeren voor eigen gebruik als u wilt. Hieronder meer informatie over onze werkwijze.

Huurinkomsten, kosten en rendement

Verhuren brengt geld in het laadje, maar hoeveel? Welke commissie wordt berekend voor het regelen van de verhuur? Wat zijn de bijkomende kosten aan parkbeheer, energiekosten, belastingen?  Klik hier voor meer informatie.

Overeenkomsten, algemene voorwaarden en parkreglement

Om de verhuur in goede banen te leiden moeten er duidelijk afspraken worden gemaakt tussen de eigenaar van een bungalow en Recreatiepark De Wielen. Daarbij horen ook afspraken over onderhoud van uw chalet.
Maar ook tussen de huurders en Recreatiepark de wielen moeten goede afspraken worden gemaakt en vastgelegd. Daarbij komen algemene voorwaarden en het park reglement om de hoek kijken. Hieronder vindt u deze documenten:

Boeking proces

Bijna alle reserveringen zullen via onze website en via onze honderden online travel agencies (OTA’s) zoals Booking.com en Airbnb binnenkomen.

Door middel van een overzichtelijke ZOEK&BOEK functie op de site, kan een gast een chalet geheel naar persoonlijke voorkeur zoeken en boeken.

Self-checkin: vrijheid voor de gast en corona-proof

Als de gast online een reservering maakt wordt er online betaald en ontvangt de gast een boekingsbevestiging met een pincode en uitleg foto’s. Met de pincode gaat de slagboom open. Door middel van de foto’s ziet de gast waar het sleutelkluisje hangt en laten we zien hoe de gast naar zijn chalet rijdt. 

Deze self-checkin geeft een gevoel van vrijheid: ‘ik heb de sleutel al en hoef met niemand te bellen of af te spreken’. Alle communicatie gaat digitaal en er is 24 uur support! Daarnaast is de self-checkin corona proof.

Marketing

Wij zijn constant op zoek naar effectieve en innovatieve manieren om gasten te werven en inspireren. De nadruk ligt daarbij steeds meer op beleving en interactie. Daarvoor hebben we diverse online mogelijkheden zoals een up-to-date website, e-mailmarketing, social media en een digitaal magazine. Om (potentiële) gasten die via zoekmachines als Google zoeken naar bepaalde vakanties of faciliteiten zo concreet mogelijk te informeren worden er specifieke internetpagina’s ontwikkeld. Ook via meer traditionele communicatiemiddelen zijn we actief.
De chalets zullen daarnaast worden aangeboden bij honderden touroperators en reisbureaus in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk.

Tarieven worden dagelijks aangepast

Dit heet Yield management en zorgt ervoor dat er een zo hoog mogelijk rendement wordt gehaald. Dagelijks gaan wij de prijzen aanpassen en kijken naar de bezetting van uw chalet, maar ook de bezetting van alle chalets op het park, naar de prijzen en bezetting van de concurrentie, en nog enkele parameters.

Ook gaan wij Last Minute-, Early Bird- en andere aanbiedingen doen afhankelijk van de bezetting.

Complete ontzorging

Wij nemen alle werkzaamheden voor de verhuur uit handen en ontzorgen u volledig. Dit zijn onze werkzaamheden:

  • het verrichten van promotionele activiteiten;
  • het sluiten van huurovereenkomsten met gasten;
  • de administratie van huurovereenkomsten;
  • de inning van de huren en bijkomende kosten;
  • de maandelijkse afrekening van de netto huuropbrengst;
  • het verzorgen van aankomst en vertrek van de gast;
  • het verrichten van klein technisch onderhoud tot aan een bepaald totaalbedrag op jaarbasis. Afzonderlijke reparaties boven een bepaald bedrag worden bij de eigenaar in rekening gebracht;
  • schoonmaak na ieder verblijf
  • het trachten te verhalen van door de huurder aangebrachte schade.

Meer weten? Stuur een e-mail naar info@recreatieparkdewielen.nl